NA KOLE DO JIHLAVSKÝCH VRCHŮ

Výchozí bod je protáhlé náměstí v Batelově, kterému dominuje barokní kostel sv. Petra. Z náměstí se vydáme po silnici č. 134 směr Nová Ves 5 km. Hned za kostelem začneme mírně stoupat /1-2/ až projedeme obcí a za rybníkem zahájíme vydatnější stoupání /2/ pěknou stromovou alejí. Po 1 km stoupání skončí a před námi se otevřou krásné výhledy a mírný sjezd. Až do Nové Vsi bude naše cesta střídavě klesat a stoupat až sjedeme do obce, kterou celou projedeme rovně a za ní budeme stoupat /2-3/ až k rozcestníku Janštejn zřícenina.

Pokud si budete chtít prohlédnout zříceninu, tak musíte odbočit vpravo a vydat se po žluté úzkou kamenitou pěšinou k hradu. Ten se před Vámi objeví po 200 m. Cestička je pro kolo místy nesjízdná, ale vzhledem k její délce to vůbec nevadí. Janštejn je zřícenina gotického hradu z r. 1315 a zaniklého již v 15. století během husitských válek. Do dnešních dnů se zachovalo torzo hradní věže a části hradebních zdí. Pak se vrátíme zpět k rozcestníku. Tam se vydáme po žluté, ale opačným směrem k loveckému altánku “Lovu zdar“, který je od něj vzdálen 2,5 km. Pojedeme po krásné lesní cestě mírným pohodovým stoupáním až k rozcestí Lovu zdar, kde odbočíme PRIRODA_DAN_BALOGHvpravo po žluté směr „U obrázku“ 1,5 km. Tam se dostaneme pěkným sjezdem a následně odbočíme vlevo po červené Březinově cestě směr „Velký pařezitý rybník“ 3,5 km. Dále stoupáme po zpevněné lesácké cestě 2 km /2/ až přijedeme ke křižovatce lesních cest, kde ti, kteří mají rádi jízdu v terénu, budou pokračovat rovně spolu s červenou značkou, kdežto ti, pohodlnější, pojedou vpravo po cyklotrase č. 5126. Červená stoupá po úzké pěšině lesem /2/ až k náhrobnímu kameni. Pak následuje pěkný /2-3/ terénní sjezd až k místu, kde se k nám zprava připojí zpevněná cesta s již zmiňovanou cyklotrasou. Sjezd dále pokračuje až k Velkému pařezitému rybníku. Nejlépe si ho prohlédnete, když pojedete přímo po hrázi. V jeho malebném okolí je zřízena přírodní rezervace. Po jeho prohlídce pokračujeme dál po červené směr obec Řásná 1,5 km. Do ní se dostaneme opět mírným sjezdem po silnici. V této obci máme možnost se občerstvit v místní restauraci. Dále pokračujeme po cyklotrase č. 5021 směr hrad Roštejn. Po 4 km jízdy po silnici mineme obec Řídelov a přijedeme k Malému pařezitému rybníku. Tam se nachází i stejnojmenný turistický rozcestník. Zde opustíme mírně frekventovanou silnici a vydáme se vpravo po červené směr hrad Roštejn 3 km. Pojedeme pěkným hustým lesem téměř po rovině až dorazíme k rozcestníku Pod Roštejnem. Dál můžeme pokračovat 0,5 km terénním stoupáním /2-3/ přímo po modré a zelené až k hradu nebo jet vlevo po silnici a přijet k hradu pohodlněji po zpevněné cestě.
Původně gotický hrad Roštejn byl v 16. století přestavěn na renesanční lovecké sídlo. Hrad slouží v současné době pro prezentaci sbírkového fondu jihlavského Muzea Vysočiny – porcelánu, keramiky, cínu, kamenictví, etnografie. Dominantou hradu je 45 metrů vysoká sedmiboká věž. Po případné prohlídce se vydáme po žluté směr Růžená 2 km a Batelov 8 km. Do obce Růžená se dostaneme sjezdem po silnici a můžeme se zde občerstvit v místní hospodě. Dále jedeme stále po silnici až do malebné vísky Lovětín, kde odbočíme vpravo ke kapličce a kousek za ní už opustíme silnici a začneme stoupat po polní cestě /2-3/ až k vrcholu Havlova kopce, kde se nám naskytnou pěkné výhledy do okolí. Po té už nás čeká jen pěkný sjezd až do Batelova (Lovětín – Batelov = 3 km). První polovina je v terénu, druhá pak po zpevněných cestách. Až se před námi objeví věž kostela, budeme to mít už jen pár metrů k náměstí, kde jsme náš výlet začali. Tento výlet lze ještě prodloužit o dalších 2 x 5 km a to po žluté směr Dolní Cerekev 5 km. Projedeme po silnici obcí směr Třešť a za ní odbočíme vlevo na málo používanou silničku, která nás dovede k Rýžovskému rybníku a dále pokračujeme mírným stoupáním údolím Jihlavy do osady Spělov 3 km. Po dalších 2 km už budeme na náměstí v malebné obci Dolní Cerekev s původně gotickým kostelem sv. Maří Magdalény po barokní přestavbě. Zpátky se můžeme vrátit po stejné cestě nebo po málo frekventované silnici č. 639 vedoucí rovněž do Batelova.

Celkem 31 km ( + 10 km s návštěvou Dolní Cerekve).
Náročnost 2.

1.Špagety s vepřovým masem a sýrem

2.Smažený hermelín,vařené brambory,tatarská omáčka

Doporučujeme

300g Těstoviny " PENNE ", čerstvá rajčata, ančovičky, olivy, kapary, česnek, směs italských sýrů 99,-

150g Smažený jelení řízek, vařené brambory, okurka 119,-

150g Filet z candáta obecného na másle, šťouchané brambory s cibulkou 159,-

150g Grilovaný filet z čerstvého okouna nilského, šťouchané brambory s cibulkou 159,-

300g Kynuté knedlíky s meruňkami, sypané skořicí a cukrem 85,-

Seznam alergenů k nahlédnutí na provozovně.

PÁTKY A SOBOTY DISKOTÉKA U KAPRA VSTUP !ZDARMA!

SPORT BAR

JAMESON

50,-

AKCE

main2

kaprik

Kapr ti ukáže cestu k nám